Wycieczka klas VI- VII

W dniu  22 maja  2019 r. uczniowie klas szóstych i siódmej wyruszyli na trzydniową wycieczkę do Wrocławia i Czech.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Wrocław i jego największe atrakcje. Wszystkich zachwyciły egzotyczne gatunki roślin i zwierząt w Afrykarium. Przez chwilę poczuliśmy się, jak w prawdziwych tropikach. Z afrykańskiej dżungli i sawanny przenieśliśmy się do Ogrodu Japońskiego, który urzekł nas alejkami, mostkami i kolorowymi krzewami pachnących kwiatów. Kolejnym punktem był wrocławski rynek, gdzie mogliśmy podziwiać zabytkową architekturę miasta i pobawić się w poszukiwaczy krasnali. Drugiego dnia, po przepysznym śniadaniu w ośrodku wczasowym, udaliśmy się do czeskiej stolicy, Pragi. Wszystkich zachwyciła przepiękna średniowieczna architektura miasta. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Zamku Królewskiego na Hradczanach. Mieliśmy okazję być świadkami uroczystej zmiany warty. Ogromne wrażenie zrobiła na nas Katedra Św. Wita i piękne witraże zdobiące jej wnętrze. Następnie spacerowaliśmy po Moście Karola, skąd udaliśmy się na Rynek Staromiejski. Główną atrakcją tego miejsca jest XIV- wieczny ratusz z zegarem astronomicznym. Potem zwiedziliśmy również Plac Św. Wacława, najbogatszą ulicę Pragi oraz dzielnicę żydowską. Po kilkugodzinnych eskapadach udaliśmy się na obiadokolację do naszego ośrodka. Musieliśmy zregenerować siły, ponieważ kolejny dzień zapowiadał się nie mniej atrakcyjnie. W planach mieliśmy zwiedzanie czeskiego Skalnego Miasta. Tego dnia pogoda była wyśmienita, dzięki czemu w pełni mogliśmy rozkoszować się widokami niezwykłych form skalnych, przypominających swym wyglądem budowle, sylwetki ludzi i zwierząt. Z zapartym tchem przeszliśmy wspaniałą trasę, wspinaliśmy się po schodach, przeciskaliśmy wąskimi szczelinami. Zmęczeni, ale pełni niezapomnianych wrażeń wróciliśmy do domu.