ERASMUS+ Wiosna 2025

Relacje

04.06-06.06.2025 r.

W czasie tych trzech dni wszystkie nasze działania koncentrowały się głównie wokół ekologii.

Toczyliśmy długie dyskusje na temat wyzwań ekologicznych, a także tego, co każdy z nas może dla środowiska uczynić. Wniosek jest oczywisty, wszystkim mieszkańcom Ziemi powinna przyświecać idea „zero west”. Zastanawialiśmy się również, czy ekologię traktuje się priorytetowo. Efektem naszych rozmów były plakaty zachęcające do dbałości o nasze środowisko oraz wiersze w języku angielskim.

Złożyliśmy  też kolejną wizytę we włoskiej placówce oświatowej. Tym razem było to Liceo Guglielmo Marconi w Pesaro, gdzie uczestniczyliśmy w lekcji dotyczącej odnawialnych źródeł energii, biologii i chemii. Po raz kolejny celująco zdaliśmy egzamin ze znajomości języka angielskiego, aktywnie uczestnicząc w zajęciach, a także nawiązując międzynarodowe relacje.

Po południu udaliśmy się do hali sportowej, gdzie mimo upału rozegraliśmy turniej piłki siatkowej. Po niezwykle zaciętej rywalizacji nasza drużyna w składzie: Julia, Natalia, Kuba, Leon, Wiktoria i Gabrysia zajęła pierwsze miejsce. Brawo!

Pewną odskocznią od zadań związanych z ekologią były  niezwykle interesujące warsztaty na temat radzenia sobie ze stresem. Wymienialiśmy się własnymi doświadczeniami oraz  grupach pracowaliśmy nad sposobami zachowania równowagi psychicznej, budowaniem odporności emocjonalnej.

To były niezwykle emocjonujące i poszerzające horyzonty w różnych dziedzinach życia spotkania.

Wieczorem, jedenastego dnia pobytu w Cattolice, odbyło się podsumowanie naszych aktywności oraz uroczyste rozdanie certyfikatów Erasmus+. Nie zabrakło podziękowań, wspólnych zdjęć oraz wspomnień o zajęciach integracyjnych na plaży, grach terenowych, spacerach, wycieczkach czy wspólnym działaniu. Kończy się nasza włoska przygoda…  

Przed snem, tak jak każdego dnia, po raz ostatni udaliśmy się na wieczorny spacer. Był on wyjątkowy, ponieważ na ławkach, piasku, skałach przy plaży, czy po prostu w charakterystycznych miejscach pozostawiliśmy przygotowane kilka dni wcześniej kamyki, na których namalowaliśmy polskie motywy. W ten sposób pragnęliśmy pozostawić po sobie ślad, ale też zainteresować tubylców naszym pięknym krajem.

Jutro opuszczamy gościnne mury hotelu Aragosta, ale wracamy bogatsi w nowe przyjaźnie i doświadczenia. Erasmus to program, który wspaniale łączy ludzi mimo dzielących ich różnic. To program, który otwiera oczy na ważne zagadnienia. To program uczący wartości.

01.06-03.06.2025r.

Nie mamy czasu na nudę. Kolejne zadania przed nami!

W czasie tych dni zbieraliśmy informacje oraz materiały na temat regionu i jego atrakcji. W tym celu udaliśmy się do Palazzo del Turismo- centrum turystycznego. Podzieleni na grupy rozmawialiśmy z pracownikami ośrodka oraz studiowaliśmy udostępnione nam materiały, zaś pozyskaną wiedzę o regionie, jego kulturze, zabytkach, szlakach rowerowych i motocyklowych wykorzystaliśmy do stworzenia broszur reklamowych i plakatów.

Palazzo del Turismo nie był naszym jedynym źródłem informacji. Naszą wiedzę o regionie wzbogaciliśmy podczas wycieczek do niezwykle malowniczo położonego San Marino, gdzie przeszłość splata się z teraźniejszością oraz do miejsca urodzenia znakomitego włoskiego malarza Rafaella Santi, miasta, w którym do dziś funkcjonuje jeden z najstarszych uniwersytetów- do Urbino.

Dzięki tym wycieczkom nie tylko zwiedziliśmy atrakcyjne turystycznie obiekty, poznając przeszłość i kulturę, ale uczyliśmy się otwartości na innych, współpracy, a także ćwiczyliśmy umiejętność posługiwania się językiem angielskim.

28.05-30.05.2025r.

Kolejne dni mijają nam błyskawicznie i są bardzo intensywne. Gra terenowa pod hasłem „Zielona misja”, warsztaty: „Ekologiczne ślady”, „Zrozumieć różnorodność” oraz dyskusje: „Co możemy zmienić w naszym otoczeniu?”, a także „Czym jest równość?”- to zadania, które realizowaliśmy w ciągu trzech ostatnich dni.  Nieustannie pracujemy metodą projektu, a efekty naszej aktywności prezentujemy w różnorodnej formie.

Część zadań realizowaliśmy również w Mirabilandii oraz w Istituto Tecnico Economico w Pesaro, włoskiej szkole średniej. Podczas tej wizyty mogliśmy poznać codzienne życie uczniów i nauczycieli tej placówki. Podziwialiśmy nowoczesne pracownie: komputerową, językową czy laboratoria do nauki fizyki i chemii. Aktywnie też uczestniczyliśmy w zajęciach, mierząc się między innymi z technologicznymi wyzwaniami oraz wspólnie z włoskimi kolegami uczestnicząc w grach i zabawach.

27.05.2025r.

Wtorkowy poranek rozpoczął się od wyzwań językowych w duchu „komunikacji bez barier”. Podzieleni na grupy musieliśmy znaleźć osobę, która w języku obcym udzieli nam odpowiedzi na pytania z „Binga językowego”. 

Natomiast po obiedzie czekała nas jedna z atrakcji tutejszego regionu. Zwiedzanie zamku w Gradarze – Castello di Gradara. Oczywiście tu również czekały nas zadania wymagające pozyskania informacji.

25.05-26.05.2025r.

Dziś rozpoczynamy naszą włoską przygodę w ramach programu Erasmus+. Podekscytowani czekającymi nas zadaniami, pełni energii wyruszyliśmy z Dobronia autokarem w towarzystwie nowych kolegów i koleżanek z Rogoźnicy, by po osiemnastu godzinach dotrzeć do miasta Cattolica w prowincji Rimini.

Przed nami dwanaście dni wypełnionych:  zwiedzaniem, poznawaniem kultury Włoch, szlifowaniem  języka oraz nawiązywaniem nowych kontaktów.

Zajęcia przygotowawcze- Erasmus + 2025

W okresie od 29 kwietnia do 21 maja 2025 r. trwały w naszej szkole zajęcia przygotowawcze do kolejnego wyjazdu w ramach programu Erasmus+. 24 uczniów zakwalifikowanych do mobilności oraz 2 rezerwowych uczestniczyło w zajęciach językowych, kulturowych, bhp oraz warsztatach psychologicznych.

W ramach zajęć prowadzonych w szkole (popołudniami po lekcjach lub w soboty) oraz w trybie on-line uczniowie przygotowywali się do wyjazdu do Włoch.
Zajęcia z języka angielskiego pozwoliły na przypomnienie sobie słownictwa związanego z podróżowaniem, ale również z prezentowaniem siebie, czy odnalezieniem się w nowej okolicy (miasto, hotel, restauracja). Uczniowie brali również udział w konwersacjach i przygotowywali się do uczestnictwa w zajęciach we włoskich szkołach.
Zajęcia z bhp pozwoliły na zapoznanie się z regulaminem wyjazdu zagranicznego, zasadami podróżowania, zasadami obowiązującymi w hotelach. Uczniowie przećwiczyli również sposoby działania w sytuacjach niebezpiecznych. Dodatkowo wspólnie przygotowali listę niezbędnych rzeczy do spakowania oraz zasady bezpiecznego pobytu zagranicą.
Podczas zajęć kulturowych prowadzący przypomniał krótką historię Państwa Włoskiego, zapoznał z informacjami dotyczącymi struktury politycznej, administracyjnej współczesnych Włoch. Nie zabrakło również informacji dotyczących geografii Półwyspu Apenińskiego, czy atrakcji turystycznych z naciskiem na Region Emilia (miejsce docelowe wyjazdu). Dopełnieniem były prezentacje dotyczące smaków Włoch oraz nauka jedzenia owoców morza.
Podczas prowadzonych zajęć pojawiły się również warsztaty z integracji, współpracy w grupie, czy poprawnej komunikacji co na pewno przyda się uczestnikom podczas pobytu we Włoszech.

SZANOWNI PAŃSTWO

Mamy wielką przyjemność poinformować, że w ramach dofinansowania ze środków Programu Erasmus+, nasza szkoła będzie w tym roku realizować projekt mobilności zagranicznej do Włoch nr 2024-1-PL01-KA121-SCH-000204010. Umożliwi on wyjazd  do szkoły partnerskiej we Włoszech 24 uczniom naszej szkoły wraz z  4 opiekunami. Planowana data wyjazdu to 25/05/2025 – 07/06/2025 r.

Celem projektu jest podniesienie kompetencji językowych uczniów w zakresie języka angielskiego, rozwijanie postaw proekologicznych w kontekście międzynarodowym, a także wymiana doświadczeń europejskich w zakresie skutecznego wdrażania uczniów do ekologicznego stylu życia. Uczniowie, dzięki kontaktom z włoskimi rówieśnikami, przełamią swój strach i bariery językowe powstrzymujące ich przed mówieniem po angielsku. Nauka będzie miała charakter praktyczny, co pozytywnie wpłynie na proces uczenia. Młodzież dodatkowo, dzięki spotkaniom z nauczycielami oraz specjalistami, zdobędzie potrzebną wiedzę z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Pobyt, nauka oraz wspólna praca z rówieśnikami z innych krajów, zetknięcie się z odmiennymi tradycjami, zwyczajami i mentalnością społeczeństw, pozwolą uczestnikom zdobyć cenną lekcję tolerancji i zrozumienia dla ludzi z innych kultur. Będą mieli okazję zaobserwować, jak różne kultury i tradycje się przenikają, a także dostrzec potrzebę otwartości i wyrozumiałości wobec przedstawicieli innych narodów.

REKRUTACJA JEST JUŻ OTWARTA

Wszystkich uczniów chętnych do zostania częścią projektu prosimy o zapoznanie się z regulaminem rekrutacji, wypełnienie formularza zgłoszenia (dostępnych w załącznikach) i dostarczenie go w terminie  od 3 marca 2025 r. od godziny 8.00 do 11 marca 2025 r. do godziny 15.00. w sekretariacie szkoły.

Więcej informacji dotyczących projektu można uzyskać u Wychowawców klas.

Czekamy na Was!

Dokumenty

 

Informacje o projekcie

Relacje

Kursy językowe dla nauczycieli- Malta 2025; Erasmus+

 

W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła realizuje przedsięwzięcie Akredytacja Erasmusa w Sektorze Edukacja szkolna po raz trzeci (nr 2024-1-PL01-KA121-SCH-000204010). W tej edycji nie tylko uczniowie, ale również nasi nauczyciele mogli podnieść swoje kompetencje językowe w ramach kursów edukacyjnych wspófinansowanych przez Unię Europejską. Mobilność nauczycieli odbyła się w terminie 16.02-22.02.2025 r. W kursach wzięło udział 5 nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących, którzy wyjechali na Maltę, gdzie uczestniczyli w zajęciach z języka angielskiego realizowanych przez szkołę językową- Maltalingua (zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku w wymiarze 6-8 h dziennie). Zanim rozpoczęły się zajęcia nauczyciele musieli przystąpić do testu na podstawie, którego określono ich umiejętności językowe i przydzielono do odpowiednich grup. W poniedziałek- 17 lutego rozpoczęły się zajęcia w ramach, których nauczyciele poznawali nowe słownictwo, gramatykę, słuchali tekstów. Prowadzący rozmawiali tylko po angielsku. Nauka była bardzo przyjemna i głównie odbywała się poprzez zabawę. Nauczyciele poznali wiele gier dydaktycznych, które będą mogli wykorzystać w pracy ze swoimi uczniami. Największą popularnością cieszyły się angielskie wersje znanych w Polsce gier: Państwa- Miasta (The Bus Stop), kalambury, czy Opowiedz o imieniu (Tell me about your name). Nauka angielskiego odbywała się również poza szkołą. Nauczyciele brali udział w wycieczkach m.in. do Valetty, czy Mdiny, gdzie byli oprowadzani przez miejscowych przewodników, którzy opowiadali o historii tych miast w języku angielskim. Dodatkowo poruszających się po mieście pobytu- San Julian- nauczyciele sami zamawiali posiłki, pytali o drogę, odwiedzali wyznaczone obiekty. Wszystkie te zadania wymagały od nich zadawania pytań miejscowym w języku angielskim. Kursy zakończyły się 21 lutego (piątek) testem sprawdzającym nabyte umiejętności. Podsumowaniem szkolenia była uroczystość rozdania certyfikatów. Wszyscy zadowoleni, z nowymi umiejętnościami oraz pomysłami zajęć dla swoich uczniów wrócili do Polski.

 

 

 

 

 

Możliwość komentowania została wyłączona.