Ostatni wyjazd gimnazjalistów

W dniach 20-22 maja klasy III gimnazjum udały się na pożegnalną wycieczkę szlakiem Gdańsk- Łeba- Gdynia- Sopot.

Pierwszego dnia rankiem wyjechaliśmy z Dobronia, a naszym celem było Westerplatte. Wraz z przewodnikiem, który przypomniał nam historię wybuchu II wojny światowej, zwiedziliśmy najważniejsze miejsca tego słynnego półwyspu. Następnie przyjechaliśmy do centrum Gdańska i udaliśmy się ulicą Mariacką do Kościoła NMP- największego kościoła gotyckiego w tej części Europy. Później ruszyliśmy Taktem Królewskim, który zaczyna renesansowa Brama Wyżynna z XVI wieku, Złotą Bramą aż do Dworu Artura. Po zwiedzeniu Starówki celem naszym stała się Łeba- miejsce noclegu. Wieczorkiem zmęczeni dawką świeżego powietrza w miarę „szybko” usnęliśmy.

Kolejny dzień to piesza wycieczka plażą do Słowińskiego Parku Narodowego na „ruchome wydmy”- naszym oczom ukazała się prawdziwa piaszczysta pustynia znajdująca się na wąskiej mierzei pomiędzy Morzem Bałtyckim a Jeziorem Łebsko. Po dobrych 10 km powrót, obiad, plażowanie i zajęcia sportowe. Mimo wielu atrakcji nie śpieszyliśmy się na ostatni nocleg.

Trzeciego dnia udaliśmy się do Gdyni, a tam czekały nas kolejne atrakcje: Skwer Kościuszki, port, ORP Błyskawica, Dar Pomorza. Dalej  Sopot i spacer po najdłuższym molo w Polsce. Żal było ruszać w drogę powrotną. Przepiękna pogoda, miłe towarzystwo sprawiły, że poczuliśmy się jak na wakacjach.

Powrót do Dobronia oznaczał koniec naszej wycieczki. Wszyscy zapamiętamy ją, jako bardzo udaną i niestety ostatnią w historii Publicznego Gimnazjum im. ks. Jana Długosza w Dobroniu.