„Przychodzą w życiu takie chwile,
w których człowiek nie powinien być sam”
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
- Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny
- Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
- Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
- Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.
- Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.
- Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
Dyżury pedagogów szkolnych i i psychologa szkolnego
LILIANA DĄBROWSKA (klasy I-IV oraz oddziały przedszkolne)
tel. 517- 418 – 275 Budynek A
PONIEDZIAŁEK 9.00 – 13. 00,
WTOREK 8.15 – 9.10, 10.00 – 12.00
ŚRODA 11.00 – 12.00 , 13.45 – 14.45
CZWARTEK 9.00 – 10.00, 11.00 – 12.00
Dodatkowe konsultacje z rodzicami: wg harmonogramu konsultacji z nauczycielami, spotkań z wychowawcą klasy lub po uzgodnieniu telefonicznym.
WIOLETA WOJDYŃSKA – KUSIAK (Klasy V – VIII)
tel. 517-412-445 Budynek B
PEDAGOG
PONIEDZIAŁEK 10.05 – 10.50
WTOREK 10.05 – 12.45
ŚRODA 11.00 – 13.45
CZWARTEK 10.05 – 10.50
PIĄTEK 8.15 – 10.50
PEDAGOG SPECJALNY
PONIEDZIAŁEK 11.00 – 11.45, 13.55 – 14.40
WTOREK 8.15 – 9.55, 13.55 – 14.40
ŚRODA 8.15 – 10.50,
CZWARTEK 11.00 – 11.45
PIĄTEK 11.00 – 12.45
Dodatkowe konsultacje z rodzicami: wg harmonogramu konsultacji z nauczycielami, spotkań z wychowawcą klasy lub po uzgodnieniu telefonicznym.
IZABELA STĘPIEŃ PSYCHOLOG
Kontakt mailowy przez dziennik elektroniczny / gabinet – Budynek A
WTOREK 08.00 – 13.00
CZWARTEK 11.00 – 17.00
Dodatkowe konsultacje z rodzicami: wg harmonogramu konsultacji z nauczycielami, spotkań z wychowawcą klasy lub po uzgodnieniu mailowym (kontakt przez dziennik elektroniczny).
Zadania, które w myśl najnowszego rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Załącznik do obwieszczenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 25 lipca 2023 r.(Dz.U. poz. 1798) w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia) zostały przypisane szkolnemu pedagogowi i psychologowi.
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki.
- Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki.
- Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.
- Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.
- Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów.
- Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych
w sytuacjach kryzysowych. - Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów.
- Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
- rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
- udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.