Jak co roku, w maju, na szkolnym korytarzu można było oglądać najlepsze projekty atematyczne wykonane przez uczniów klas trzecich i 2B gimnazjum.
Prace dotyczyły wielu zagadnień programowych, ponadprogramowych, jak również łączyły umiejętności z różnych przedmiotów. Uczniowie poszerzyli swoją wiedzę o odkryciach matematycznych, historii matematyki, bryłach Platona i systemach liczenia. Młodzież, wykonując prace, dowiedziała się, co to jest wstęga Möbiusa i krzywa Gaussa, jak Tales zmierzył wysokość piramidy, czym charakteryzują się fraktale, a także czym są ślimaki i drzewa w pitagorejskim lesie. Uczniowie pragnęli w interesujący sposób zaprezentować materiał, dlatego też swoje projekty wzbogacili o ciekawostki matematyczne, krzyżówki, rebusy i łamigłówki. Prace miały różnorodne formy: od kolorowych o dużym formacie plakatów, pięknie wykonanych brył, referatów, albumów, po broszury i ulotki.
Uczniowie przekonali się, że matematyka może być ciekawa, a dodatkowo wszystkie prace nagrodzono ocenami.
W przyszłym roku również planujemy organizację podobnej wystawy.
Marzena Wartalska