Wycieczka do Kotliny Kłodzkiej

13 czerwca, w deszczowy, poniedziałkowy poranek klasy ósme udały się na trzydniową wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej. Bez przeszkód dotarliśmy do celu podróży – Parku Narodowego Gór Skalistych, czyli „krainy zrodzonej z morza” i od razu wyruszyliśmy na zwiedzanie Błędnych Skał. Wdrapaliśmy się też na Szczeliniec Wielki- najwyższe wzniesienie w tej okolicy- 919 m n.p.m. To tu mogliśmy podziwiać niezwykłe efekty erozji – Kwokę, Małpoluda, Wielbłąda czy Słonia.

Drugiego dnia wyruszyliśmy na szlak, by zdobyć Śnieżnik, a następnie Czarną Górę. I choć trasa polecana jest na wypady rodzinne, był to prawdziwy test hartu ducha! Daliśmy jednak radę! Mimo kilku kontuzji cel został osiągnięty, a w naszej pamięci na pewno zostaną piękne widoki. Najpiękniejsze w całych  Sudetach!

Trzeci, ostatni dzień zaczęliśmy od spaceru do sanktuarium Marii Śnieżnej oraz do, największego w Masywie Śnieżnika, Wodospadu Wilczki. Następnie udaliśmy się do Złotego Stoku. Tam przewodnicy Kopalni Złota i Średniowiecznej Osady Górniczej zapewnili nam kilka godzin dobrej zabawy.